Sheikh Ismail harumkan nama Malaysia


Dalam Misi Daqwah memperkenalkan Rukun Islam pertama Ilmu dan Amalan nya. Mendapat Perhatian Dunia. World Syahadah Confrence akan di adakan di India pada tahun ini 2018. susulan kejayaan pertama di Kuala Lumpur pada tahun lepas 2017.

InsyaAllah program World Syahadah telah di rancang dalam jangka panjang merangkumi beberapa buah negara . antaranyan England, Singapore , Dubai dan lain lain negara yg telah menjemput World Syahadah Council .

World Syahadah Council membincangkan pada satu tajuk mengenai Ilmu dan kepentingan Syahadah atau Penyaksian. Semua ulama dunia yang di jemput akan membincangan akan tajuk dari Al Quraan atau Hadis mengenai kepentingan Syahadah tersebut.


Ilmu Syahadah memberi Impak yang besar dalam kehidupan manusia yang berakal. Mempelajari nya adalah wajib untuk meyempurnakan rukun islam. Biasa nya kita hanya di dedahkan dengan solat, puasa , zakat dan haji. Namun sering lepas pandang akan ilmu dan Amal Rukun Islam pertama yaitu Shahadah atau penyaksian yg ilmu dan amal nya juga ada.



Sempurnakanlah tuntutan dua kalimah syahadah ini. Semoga ia dapat membebaskan jiwa raga daripada perhambaan kepada sesama makhluk kepada perhambaan kepada Allah SWT serta mengelakkan diri daripada mengikut petunjuk selain petunjuk Rasulullah صلى الله عليه و سلم


Comments