Sebuah Perjalanan



Dalam meniti sebuah perjalanan kehidupan. Kita nekad terus berjalan atas landasan nya.. namun kehidupan tak seindah di rancang.. tiba dalam sebuah persimpangan .. kita gagal mengikut hala tuju yg benar. . Terpaksa menongkah arus.. berlawan dengan badai.. namun bantuan Allah hadir di waktu yg tepat.. kembali menyisuri jalan yg benar. . Kembali berpaut pada yg SATU...
Setiap detik perjalanan ada pengajaran dan iktibar. Hari tidak selalu mendung. . Bahagia juga tidak selalu mengundang.. andai takdir di tulis BEGITU .. Berjuang lah kembali.. Bumi Allah masih terbentang luas.. rezeki Allah masih melimpuh ruah bagi yg bersyukur.
Ketika aku memohon kepada Allah kekuatan
Allah memberi ku kesulitan
Agar aku menjadi kuat

Ketika aku memohon kepada Allah kebijaksanaan 
Allah memberi ku masalah untuk dipecahkan
Ketika aku aku memohon kesejahteraan 
Allah memberi ku Akal untuk berfikir
Ketika Ku memohon pada Allah keberanian 
Allah memberiku kondisi bahaya untuk ku atasi
Ketika ku memohon pada Allah sebuah cinta
Allah memberi ku org org bermasalah untuk ku tolong
Ketika ku mohon pada Allah bantuan. Allah memberi ku kesempatan

Aku tidak selalu menerima semua yg ku pinta.. tapi aku selalu menerima apa yg aku perlukan...
Doaku terjawab sudah.

Comments