Fitnah itu...

Al-Ĥujurāt:12 

Wahai orang-orang yang beriman! Jauhilah kebanyakan dari sangkaan (supaya kamu tidak menyangka sangkaan yang dilarang) kerana sesungguhnya sebahagian dari sangkaan itu adalah dosa; dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang; dan janganlah setengah kamu mengumpat setengahnya yang lain. Adakah seseorang dari kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? (Jika demikian keadaan mengumpat) maka sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Oleh itu,. patuhilah larangan-larangan yang tersebut) dan bertaqwalah kamu kepada Allah; sesungguhnya Allah Penerima taubat, lagi Maha mengasihani


Peringatan dari Allah

Awas bagi mereka yg menfitnah Sheikh Dr Ismail Kassim kerana peringatan Allah jelas dalam ayat nya. Malah banyak amaran Allah dalam Al Quraan dan dari Hadis hadis Nya.


Sheikh Ismail Kassim Sesat ?

Allah maha mengetahui.. Sheikh Ismail Kassim hanya mengajak kami mengigati Allah 24jam. Menyempurnakan ibadah dengan ikhlas . Menyintai Nabi Mulia Rasulullah dengan meletak kan cinta Rasulullah melebihi segala isi alam. Belaiu sentiasa mengigati kami setiap masa tanpa jemu dan bosan. Ilmu dan amalan yang di ajar Sheikh Dr Ismail Kassim memberi kami kyusuk dalam solat. Sabar dalam kehidupan. Berselawat dan memgigati Allah sentiasa.. fitnah kepada beliau adalah dari mereka mereka yg tidak pernah duduk dalam majlis .. tidak pernah mahu bersua muka dan bermuzakarah.

Sifat tegas beliau membuat ramai tidak setuju, bagi kami yang NAFS nya amat amat menebal .. menjadi darah daging.. maka kami perlukan guru yg tegas dalam menyampaikan hak hak Allah dan Rasul Nya . Bagi mereka yang tidak dapat menerima cara ajaran Guru kami. Sila tinggal kan kami. Namun jangan kerana sakit hati maka KAMU sebarkan fitnah.


sekali lagi dari saya... AWAS AMARAN ALLAH... untuk kamu yang membawa fitnah dan menyebarkan fitnah.




Comments